Doha... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michaela Don - WaarBenJij.nu Doha... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michaela Don - WaarBenJij.nu

Doha...

Door: Maayke en Don

Blijf op de hoogte en volg Michaela

25 Februari 2009 | Verenigde Staten, New York

De derde dag van de UN Commission on Sustainable Development is begonnen.

Verschillende delegaties grijpen de mogelijkheid om een lang statement te maken en hun mening te laten gelden.

De sessies Agriculture, Rural Development en Land zitten er inmiddels op, evenals verschillende diners en borrels met mensen uit alle delen van de wereld.

Don heeft vandaag de mogelijkheid gekregen om de stem van de internationale jongeren te laten horen tijdens de sessie ‘rurale ontwikkeling’.

De speech luidde als volgt: ‘The international youth want the Doha round to succeed’.

De Doha-ronde is een onderhandelingsronde tussen verschillende landen georganiseerd door de WTO met als doel handelsbarrières in de wereld op te heffen.

Aan de Doha-ronde nemen 141 verschillende landen deel. De ronde is in november 2001 gestart in de hoofdstad van Qatar (Doha). Er is nog stééds geen overeenkomst gesloten.

Wij vinden dit stom.

Michaela

Elk jaar kiest de Nationale Jeugdraad jongerenvertegenwoordigers die namens Nederlandse jongeren spreken op topconferenties van de Verenigde Naties (VN), de Europese Unie (EU) en de Raad van Europa. Dat zijn wij dus.. We ontmoeten wereldleiders in Brussel, New York en vele andere steden. Een jongerenvertegenwoordiger is tussen de 18 en 26 jaar. Hij of zij spreekt namens leeftijdsgenoten en informeert ze over internationale zaken. Jongeren kunnen zo ook op internationaal niveau meepraten. Hartstikke belangrijk want binnen internationale organisaties wordt ook hun toekomst bepaald. En wie weet er nou meer van jongerenzaken dan jongeren zelf? Intussen beseffen veel landen dat. Steeds vaker nemen zij jongeren mee naar internationale bijeenkomsten waar om hun mening wordt gevraagd. Zo hebben jongeren dus invloed op het beleid. Via deze blog, houden we jou op de hoogte over wat we aan het doen zijn!

Totaal aantal bezoekers 195992